4月25日

Today I had lunch with Ricky (from Colombia, 18yo)

彼がクラスに来たのが3月あたりだったと思うけど、ペアになるチャンスがなかなか無くて、だからちゃんと会話するようになったのはつい最近、ていうか今週あたり。で今日、私がトイレから出た後たまたまRickyとすれちがって「where're you going?

I'm going to subway station and you? I'm gonna go to Eglinton center」ってことで、(私Hansaに2ヶ月近く通ってるのにそこには一度も行った事がなかったから)「I'd like to go to there」で返事して一緒に行くことになった。Before that, I think Ricky said "can I walk to the station with you? I promise I won't steal you"  me lol.

 

And when we were walking, he asked me how old I am and I said "25 years old" and he was surprised. Because he thought that I am 18yo😂 "you look younger!" he said.

 

ファーストフードがいっぱい並んでる地下エリアって感じで、その中で安くて美味しいChinese foodを選んだ。We had a great time and I enjoyed the conversation with Ricky and delicious Chinese food☺️

 

私先生から「あなたはもっと話さないとダメだよ」って常に言われてるんですけど、Rickyくんそれを知ってて私と話すときは会話が長引くようにいろいろ追加の質問とかしてくれるので、スピーキングのトレーニングとしては凄く有り難いです🙏🏻 マジでありがとう😭